Mi lenne, ha mindenki csinálná a dolgát? (Csak rédzselek bele a vakvilágba, nem igazi tartalom)

Szombat óta konstans szarul vagyok. És emögött nincsen semmi, csak egyszerűen rám jött a derült égből rosszullét. Közben tervezgetek egy klassz dolgot, pályázatot írok, kis dolgokat csinálok, néha még lelkesedésen is kapom magam, amit elég jó, de érzem, hogy most nem az igazi az egész. Azt hiszem a tompa a jó szó ide.

De végre megjött egy ok, hogy miért legyek most rosszul. És most ki fogom magam panaszkodni, mert ez az én blogom, és most panaszkodni akarok.

Április közepén megszületett a kormányrendelet, hogy nyelvvizsga nélkül is lehet diplomát szerezni. Nagy volt az örömöm, mert előtte két héttel lemondták a nyelvvizsgaalkalmam, és mivel mesterszakra felvételizem, kell a diploma. Pénteken megjelent az egyetem honlapján, hogy töltsünk ki egy kérdőívet, és aztán április végén felvették velem a kapcsolatot, hogy majd készül a diplomám.

Ezt követően jeleztem a tanulmányi osztály felé, hogy felvételiznék, ők pedig május 6-án megnyugtattak, hogy ha valamiért nem készülne el, akkor biztosan lesz majd valamilyen mód rá, hogy ne sérüljenek az érdekek. Tegnap került ki az egyetem oldalára, hogy a diplomapapírok beszerzése folyamatos, és hogy augusztus végégig az összeset teljesíteni fogják. Azonnal válaszoltam a cikkre, hogy érdeklődjek, milyen garanciát látnak arra, hogy nem sérülnek a felvételizők érdekei, de persze ez az e-mail nem annak ment el, akik illetékesek a kérdésben.

Ezt követően ma valószínűleg több ezer másik, mester szakra jelentkezett hallgatóval együtt kaptam egy végzést az Oktatási Hivatal Felsőoktatási Felvételi Főosztályától, sőt személyesen a Pethő Judit főosztályvezetőtől, amiben azt mondják, hogy 8 azaz nyolc napon belül fel kell töltenem a diplomámat, különben a hivatkozott rendelet szerint fel is függeszthetik a felvételi eljárást, pedig a végzés szövegében is szerepel, hogy a feltöltésnek a végső határideje július 9-e.

Szóval mi a fene van?

Nem tudom. Fogalmam sincs. Senkinek sincs.

Mi lesz?

Ugyanez.

Miért lett ez?

Mert az egyetem teszetosza?
Igen, ezért biztosan.
Mert Pethő Juditnak hatalmaskodni volt kedve?
Igen, egészen biztosan.
Mert a hallgatók a lehető legkiszolgáltatottabbak bármiféle intézménynek?
Hát segíteni ez biztosan sem segít rajtunk.

Nem tudom mi lesz. Ma már írtam két e-mailt az egyetem és az Oktatási Hivatal számára. Mindkettőben jeleztem, hogy hallgatói érdekek sérülnek.

Bízom a jövőbeli rugalmas problémamegoldásban, annak ellenére, hogy már semmiféle illúzióm nincs.

Csak már nagyon szeretném, ha egyszer az életben a nagy bürokrácia gép, amelyet azért tartunk fent, hogy a mi közös ügyeinket is vigye, akár csak egyszer is válaszokat, ne adj isten megoldásokat dobjon ki.